Väntar INTE barn!!!

Som jag avslutade igår, hade min mamma på besök. Det är lite som med mina kusiner, trevligt men händelserikt. Så för alla er som nu läser ska vi klargöra en sak- jag väntar INTE barn även om det verkar vara den allmänna åsikten numera. Så mamma- jag är inte med barn för att jag inte vill halsa vin, Angelica- lyssna inte på mamma, Micke- jag är inte med barn för att jag har ont i njurarna, läkaren- nej jag är inte med barn för att jag är öm över magen, så alla som har frågat- svaret är NEJ!

Men vi kan ta det från början, mamma var på besök och jag ville inte ha vin för jag skulle köra och jag frågade om min faster, systers förlossning för hon hade fått barn i veckan. Den enda logiska slutsatsen av detta förstår väl ni alla är att jag väntar barn, det är i alla fall slutsatsen om man är min mamma, för vad finns det annars för anledningar att inte vilja köra på fyllan? Jag försöker då förklara att så inte är fallet men min mamma är inte alltid den mest lyhörda utan bestämmer sig för att hon vet bättre än jag när jag hade mens sist. Några dagar senare ringer min syster och frågar om jag väntar barn för mamma har sagt det. Och det är kanske är en sak att mamma inte lyssnar på någon annan än sig själv och på egenhand bestämmer om jag är med barn eller inte, men att hon skvallar snabbar än vad Lucky Look skjuter och till mina syskon, där går gränsen. Om det nu skulle vara så att jag va gravid, borde jag då inte få berätta för mina systrar själv? TYDLIGEN inte! Så om det någon gång skulle hända kommer min kära mor nu att få veta allra sist, efter familjen, släkten, vänner, jobb, avlägset bekanta och Afrikas befolkning- jag menar allra sist!


Kommentarer
Postat av: Teodor Jansson

Jasså du så du menar att det går snabbt med djungeltelegrafen :P Jag har allstå fortfarande chansen att bli den som får pappa att bli gammal :P Det kommer att bli den bästa dagen i mitt liv, det är som ett kinder ägg. Man får både chokladen (pappa känner sig gammal) och leksaken (barnet).
Din tröga bror.
Kramar

2007-05-29 @ 09:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0