Stulen jul och slagen bamse

Jag brukar alltid älska 1 december. Alla julsaker är framme, det lyser ljus över allt och jag brukar bara gå runt med en underbar myskänsla i kroppen. Inte idag, känns som om någon stulit julen för mig, vet inte vad som är fel men jag får nog polisanmäla den stulen så att jag kan få tillbaka den snart.
Att det julen är stulen kan bero på att jag idag vaknade med en känsla av att någon slagit min bamse. Precis som för Lotta på bråkmakargatan, och precis som Lotta har jag nu gått omkring här hemma och muttrat arg för mig själv och varit otrevlig mot de stackare som vågar ringa mig denna dagen. Jag har helt enkelt varit jätte arg ända sedan jag vaknade. Spelar ingen roll att Lars inte hade tid att slå min bamse innan han gick till jobbet, han gjorde det säkert ändå... eller så kan det ha varit korven.
Nu ska jag till IKEA och träffa delar av min familj, jag hoppas att detta skall pigga upp mig och att någon har lämnat tillbaka julen när jag kommer hem.
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0