Ungdomskväll

Vill bara börja detta blogg inlägg med denna bild:



Japp, ni ser rätt. Vi har haft en riktig ungdomskväll. Detta var på en av våra tjej middagar (som mer och mer börjer likna rena exprement). Jag hade med mig vin till tjejkvällen och då inser Mathilda att hon inte äger någon öppnare. men som de uppfiningsrika kvinnor vi är tänkte vi att vi kan skruva ner en skruv i korken och sedan dra upp den med en tång.... detta fungerade inte utan bara skruven åkte upp och tog inte korken med sig. Alternativ B ansåg jag och Milin var att göra som man ibland tvingats göra i sin ungdomsdagar, nämligen slå av flaskhalsen mot något. Men då måste man sila allt man dricker mellan tänderna så man inte av misstag får i sig glasfliser. Fast då lade Mathilda in sitt veto och lösningen blev iställer som ni säkert gissat att vi istället tryckte ner korken i flaskan (vilket vi oxå prövade en del på tidiga fester i mitt liv). Detta är för övrigt ett ganska bra partytrick som jag vill dela med mig av för det blir jätte spännande att försöka hälla vin sen.

Dessa tjejmiddgar har börjat bli höjdpunkteen i månaden. Hos Malin gick det ganska bra och civiliserat till. Hennes mat var god och vi var relativt nycktra. Hos mig var maten god, sedan var alkoholhalten lite högre än förra gången så efterätten råkade välta i ungnen. Och eftersom efterätten ändå var förstörd bestämmde vi oss för att exprementera lite med den. dock var vi så fulla att vi glömmde den i ungnen och jag höll på att starta en eld. Hos Mathilda var branden nästan ett faktum redan på maten, dock lyckades hon bättre än jag med efterätterna. Sammanfattningsvis var det en underbar kväll. Och Malin gav mig en julklapp (underbara kvinna).

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0