Boktipps

Här om dagen rasade jag för att jag läst bitterfittan, ingen dålig bok men den fick mig på dåligt humör. Så nu har jag gått över till rädd att flya av Erica Jong. Jag har bara kommit en liten bit men hittills har den varit alldeles underbar! Började skratta högt på spårvagnen här om dagen så jag var tvungen att lägga ner den. Den handlar om att förhållandemn lätt blir tråkiga och då längtar man efter vildare saker, eller som hon själv uttrycker det i boken "längtan efter en stor kuk som sprutar sperma, sirap, sammet och naturligtvis pengar." så om ni är sugna på lite kul skönlitteratur, gå och låna den.

Annars är allt lugnt, min syster har bott hos mig i några dagar och underhållit mig. Det är svårt att vara deppig när hon är i närheten. Jag har även de senaste dagarna försökt övertala min pojkvänn att prostituera sig med motiveringen att ibland får man ta en för laget. Han har inte riktigt gått på det än men om han gör det kan vi köpa en underbar lägenhet som jag har hittat. Det känns inte riktigt rättvist att han vägrar med tanke på att det var så jag blev fast med honom, jag tog en för laget. I alla fall var det min chefs motivering när han försökte para ihop oss "johanna, han behöver någon, så du får ta en för laget".

Nu ska jag arbeta lite hade jag tänkt (vilket brukar resultera i att jag mest sitter och läser tidningen).
Ha det gött

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ja det här med att ta en för lgat, det har ju hänt ett par gånger! Tycker din pojkvän borde inse att alla måste vi ibland ta en för laget!:)
Kramar

2008-02-21 @ 15:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0