Allsång

jahopp, då har man varit med och bidragit till göteborgs rika kulturliv. jag har varit på allsång på Liseberg! med självaste Lotta Engberg och gäst var bland annat Lasse lönndal. Jisses vilken upplevelse, jag satt och skratta så tårarna rann stundtals för naturligtvis hamnade Lras bredvid de mest entusiastiska damerna som skrattade mer och skrek högre än de utvecklingstörda som var där. Jag trodde i min enfald att detta skulle vara en lagom stor grej med några pensionärer men icke! när jag var där vid 17 var typ hälften av alla plaser upptagna, vilket var lite oväntat eftersom själva allsången inte började förän 19.
Det var även någon stjärna från My fair lady som var där och sjöng, han såg ganska bra ut och var helt vild! Min favotit del var när han gjorde låten I got life" från hair musikalen. Då puttade han nämligen ut en farbror från sin stol, ställde sig med ena benet på atolen och andra på ryggstödet, sjöng för full hals och tog en gammal dams hand och klappade tackten med på sin egen rumpa. Damen var nog ytterst nöjd då hon troligen inte fått sig något på ca 40 år. Ja, detta var en upplevelse som jag varmt kan rekomendera.

/finkulturella Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0