drabbad av Facebook feber och virituella könssjukdomar

Japp, jag har nu börjat att mer och mer se på detta fenomen som en sjukdom. Likheterna mellan facebook och feber är många, kan få en att svettas, skapar ångest, kan göra så man hallucinerar osv. Jag har länge varit med på facebook och har under denna tiden kanske varit inne på sidan ca 5 ggr, jag förstår mig inte på den så det skapar alltid samma ångest att försöka ta tag i det hela. Men idag tänkte jag se skäcken i vit ögat, ta tjuren vid hornen och helt enkelt ta tag i mitt facebook bekymmer. det första som händer är att det kommer upp massa förfrågningar som jag inte vet hur man svarar på. <sen ser jag en flik där det står bilder på Johanna (intressant tänkte jag) eftersom jag inte lagt upp några bilder på mig själv. När jag öppnar fliken kommer 5 bilder på min lillasyster upp. Då gav jag upp och stängde av det hela.

Jag ska ta tag i det men det är bara det att hela grejen skrämmer mig. facebook har gjort att jag potesiellt utsatts för övergrepp som jag inte känner till, sett till att jag inte har en pojkvänn samt mycket annat som jag bara kan ana mig till. I en bok för ett tag sedan läste jag att man även kan byta läggning på facebook, knappt utan att man märker något. Det var samma bok som berättade om det andra som hände på facebook. En tjej visste inte om hon hade pojkvänn för på hans status på facebook stod det fortfarande singel. Tänk om det står det på mig med, betyder det då att jag igentligen aldrig träffat lars!!!! I boken hade en annan person skickat och frågat om en kyss på facebook och kompisen hade sagt ja och vips var dom virrituellt homosexuella. Dett kan oxå ha hänt mig med tanke på att jag aldrig orkar läsa vad som står i rutorna utan bara klickar. Och kyssar behöver ju inte vara de enda facebook övergreppet jag utsatts för, jag kan ju ha svarat på vad som helt, vill du ha facebook sex, eller vill du ha en sexfacebook sjukdom!
    När jag vaknade idag var jag Johanna- 24 år med stadigt förhållande, sjukdomms och förvirrings fri. Nu vet jag inte längre, numera kan jag vara Johanna- ålder okänd, singel men virituellt lesbisk med facebook klamydia och defenetivt förvirrad!

välkommna till en ny vecka av mjöljsyra, ångest och virituell förvirring. Bring it on monday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0