Tillökning i familjen

så var det dags. Nu ska det bli tillökning i Utsten/Ekenbrunn familjen. Som ni alla minns hade jag en tillökning i min familj för tre år sedan när en liten krabat vid namn Fenriz som in mitt liv, denna gång är det dags för korven att bli en del av familjen. Korven är en katt som min kära pojkvänn hittade på en fest, det var love at first site och jag har nu lovat att han får kattungen om jag får skaffa hund, katten får inte vara i sängen, han alltid tar hand om kattlådan och jag får döpa den. Anledningen till att den ska heta korven är att när jag var liten hade jag en saga som jag älskade som hette "nu ska det bli andra bullar" i den hade en flicka en katt som hette katten korven, därför heter vår nya katt korven. Om en månad ska den hämtas upp så innan dess ska jag hinna bygga staket till sängen, gömma allt jag älskar och som kan rivas på samt bota den tveksamhet jag känner inför katter. Jag är hundmänniska så vi får se hur detta går, kanske slutar med skilsmässa men fördelen med om vi gör slut över katten är att jag slipper få vårdnaden om den efteråt.
Lars har även piggat upp mig idag med att ge mig en present som var en rosa mus (istället för att bara ha tutchpad jämt), den är mycket vacker och passar mig utmärkt, Tack älskling!
puss på er

Kommentarer
Postat av: Johanna

"Katter är onda och skulle äta upp dig om de fick chansen!" citat micke

Jag kan inte annat än hålla med, nu måste jag ringa dig dagligen för att försäkra mig om att du inte har dött och blir uppäten av katten innan någon hittar dig.

2008-10-02 @ 17:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0