Kriminellt läcker

Hade middag igår. Måste säga att trotts allt kaos så gick det ganska bra. Min tidsplanering funkade inte alls (kanske för att jag inte hade någon) men allt var i alla fall inte klart när gästerna kom. Ändå lyckades vi tillsammans få fram en trevlig tre rätter middag. Förätten var bröd och tsatsiki, chevreost äpplen, fetaost fyllda körsbörstomater, bacon dadlar och citron oliver. Till middag var det permesan och potatos rullar med stek och rödvins sås samt stekta små grönsaker. Och till efterätt var det kladdkaka med hallon och jordgubbar doppade i vit lime-choklad samt fysallis frukter.
Det var dock lite kul att nrä gästerna gått hem kom jag på att jag glömmt servera massa av saker. ex så skulle jag gjort aioli till förätten att doppa brödet i, till huvudrätten glömde jag steka med champinjonerna och till efterätten glömde jag vispa grädden och ställa fram glassen. Ganska skickligt ändå att kunna glömma nått till varje rätt.
Fick många fina presenter, en favorit var en rosa boa som jag nästan blev vackrat i, eller låt oss säga kriminellt läcker i.



nepp, tyckte att det var en lyckad kväll på det stora hela. Nu ska jag strax sticka till jobbet.
Glad alla hjärtans dag på er alla. pussar

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Å Herre gud vilken meny!! Den vill jag oxå ha när jag kommer besök 2020 eller när det nu blir..;)

Glad alla hjärtans!

Pussar

2009-02-14 @ 14:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0