Dvärglist

Vill tacka alla som lämnat så bra tipps här på saker jag ska vara uppmärksam på, är väldigt tacksam eftersom allt känns som en enda djungel av information när man får första barnet.

Var på jätte mysig middag hos Emma och Saga här om dagen. Emma lagade mat och tog hand om mig, sen bestämmde vi oss för att motera isär sägen som jag ska få låna (tack så jätte mycket Emma!) Och när jag säger vi menar jag förståss Emma. Jag fick inte vara med och skruva, utan jag stod vis sidan om och höll påsen med skruvar (kan vara ganska svettigt det med kan jag tala om). Jag hade jätte fina kort på detta men jag har inte lyckats att få över dem. Vi båda fick oss i alla fall ett ganska gott skratt när Emma drar ur sista kruven och alla sidorna på spjälsängen trillar åt var sitt håll, stackars Saga satt bara i sängen med hela munnen full av choklad och tittade på oss.

Men för att sängen nu ska få plats hs oss måste vi möblera om i sovrummet. Vi måste vrida sängen ett halvt varv, vilket gör att min sida hamnar närmast dörren. Detta kan jag inte gå med på! varför?? Jo, på grund av vad min syster brukar kalla våran dvärglist (något vi har för att vi är korta tydligen). För om man har sidan närmast dörren kan man för det första inte ha jätte stökigt nedanför sängen för då syns det så fort man öppnar sovrumms dörren. För det andra så kommer alla eventuella seriemördare som kommer in till oss naturligtvis döda den som ligger närmast dörren först, och även om det inte känns kul är jag villig att offra Lars i detta fallet.... altså dvärglist! Ha! åt alla er som trodde att vi lite kortare inte är så smarta.

Nu ska jag gå och blinka lite med ögonen och se till att jag får rätt sida av sängen innan det är för sent

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0