Vin namn=sant. Jag brukar ibland välja vin...

Vin namn=sant. Jag brukar ibland välja vin efter vad de heter eller hur de ser ut, och med ibland menar jag alltid. Anledningen är inte att jag tror det är gott utan för att man får de egenskaper som vinet visar. Ex vinet med ett vildsvin på blir man alltid lite extra vild av (har provat både på mig själv o andra). Det samma gäller tre apor vinet, man blir lite galen o vild av det med. Därför köpte jag idag vinet "gosa" så att jag kommer vara sjukt mysig på krogen imon. Kvinnan framför mig i kön köpte ett vin som hette petit, hoppas hon känner till vinets magiska kraft, annars kommer hon bli tok förvånad imorgon när hon vaknar o ser ut som teskeds gumman. Undra om det samma gäller för öl? Får prova den teorin nästa helg kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0