Lion- barn bitaren!

Idag hade Lion sin första dag på dagis helt ensam. Han var glad och nöjd när Lars lämnade honom och det var han även när Lars hämtade honom.... dock var inte de andra barnen lika nöjda. På dessa, inte ens fem timmarna har han sett till att personalen har blivit tvugna att skriva två incident-rapporter och en handlingsplan. De två första var för att rapportera att Lion först bitit ett barn i kinden och sen ett annat barn i halsen, handlingsplanen var för att göra upp en plan över hur de ska förbättra beteendet och få det att upphöra. Sen ska vi tydligen få ett papper med information om hur vi sk hantera honom när dessa situationer uppstår... yey! läxor första dagen på dagis!!

Nej, jag väljer nog att lyssna på mina visa vänner Emma och Malin som snällt påpekade att vissa barn faktiskt förtjänar att bitas. Eller Tahani och Rania som undrade vad som hände som fick honom att reagera så.... Har underbara vänner som dock kanske låter min son komma undan lite väl lätt på grund av det sneda leendet och ljusa lockarna.

När jag kom hem från jobbet satt L och L och lyssnade på "bad boy bad boy, what you gonna do". Tycker inte vi ska uppmuntra detta beteendet så nu tar vi bort badboys och true blood som kommer ersättas med mozar samt teletubies, då kanske den arga attityden och bitandet försvinner.

Nu ska jag sova.
Sleep tight and dont let Lion bite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0