Fy Fario!!

Har börjat lyssna på mina barndoms klassiker som Pippi och folk och rövare i kamomillastad med Lion på kvällarna. Prostens barnbarn går dock bort för Lion undrade hela tiden varför sängen skakade så mycket när jag desperat försökte kväva mina fniss attacker. Inte bara på grund av texten utan även för att det var en av min och mina syskons favoriter när vi var små så det finna många minnen kopplat till prostens barnbarn. Igår lyssnade vi på när Lotta hälsade på sin mormor och morfar och säger fy Farao och blir förmanad. Lion tog genast detta uttryck till sitt hjärna och i jämförelse med många andra ord som han lärt sig den senaste tiden så kändes detta ganska milt. Ytterligare ett plus är att han tror att det heter fy Fario :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0