Lion i Lönneberga

Jag och Lion läser nu Emil i Lönneberga, känns som en bra bok där vi båda kan känna igen oss. Lion gör sina hyss och jag känner för att låsa in honom i en snickarbod... Eller för all del var som helst som inte är samma rum som jag befinner mig i.
Idag vaknade jag av att vrål från Lars eftersom Lion helt lugnt tagit ett glas mjölk och kastat i ansiktet på honom, när jag försökte säga till Lion kastade han en hel hink med klossar på mig... Allt innan kl 10 på morgonen. Jag funderar på att likhet med Emils mamma skaffa en liten bok där jag skriver ner hans hyss men den skulle bli full så fort. Men det hade varit kul att ha. Skulle kunna användas som högläsning när han tar hem sin första flickvän, visa hans barn så de ger igen led samma medel eller helt enkelt användas i nästan alla utpressnings syften.

/ Johanna som funderar på att gå och köpa en anteckningsbok ändå


Kommentarer
Postat av: Johanna, snäckan, Bob, Reinler

Gör det! Skitroligt ju!!! :D

2013-08-15 @ 14:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0