Syskonkärkek

Jag och min syster som är närmast mig i ålder har inte bråkat så mycket när vi växte upp, inte lika mycket som andra tycks göra i alla fall. Våra föräldrar var ofta inte hemma förrän sent på kvällarna så det fanns liksom ingen som gav oss uppmärksamhet bara för att vi bråkade. Men ett par gånger var det riktigt illa, en gång stal jag min systers häst och en gång fick hon inte vara på mitt rum. Kom att tänka på detta för att jag hittade en pixi bland Lions leksaker igår. Dock hade den tappat sin svans... Precis som min häst och det var därför jag tog min systers istället. För er som inte vet vad en pixi är (se bild nedan) så är det Lady lovely locks husdjur. Lady lovely locks är den som skapat mest bråk mellan mig och min syster. Dels för att vi båda fick hästen, min tappade genast svansen och därför bytte jag med min syster (får pikar om det än idag!!). Och dels för att jag en jul lurade i mina föräldrar att Angelica önskade sig lady lovely locks fiende docka, helt enkelt därför att även om jag kanske bara var typ 6 år så fattade jag att det skulle öka mina chanser att få den fina dockan istället. Och mycket riktigt så fick Angelica den fula fienden och jag fick självaste lady lovely locks så till mitt försvar så vill jag bara säga att det faktiskt funkade!

Och en av alla gånger hon inte fick vara på mitt rum fick hon nog och skickade in ett hotbrev under dörren. På ena sidan var det en teckning på mig där det stod att jag var bombad och på andra sidan fanns hotbrevet.

// Johanna som funderar på hur hon ska kompensera sin syster... Ingen som har en begagnad lady lovely locks docka eller hennes häst över??


Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha! Ja du, det har satt sina spår. Jag skall klura ut en fin kompensation ;)

2013-08-05 @ 19:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0