Mycket plats över i huvudet

Sen jag blev med föräldraledighet så har jag mycket utrymme över i huvudet som annars används till jobb saker. Detta resulterar ofta i att jag försöker lösa omöjliga problem med omöjliga metoder. Kan inte hjälpa att jag tänker det, det bara ploppar upp. Senast gällde det översvämningarna i Europa, funderare på om någon tänkt på att de kan köpa in enorma mängder ris (som ändå har en ganska bra uppsugningsförmåga) och använda det till att bli av med allt vatten. Då skulle man ju visserligen ha ris överallt men man skulle kunna bygga gångar i det så istället för att folk skulle riskera att förlora sina hem så skulle de få leva i en jätte ris labyrint..... Behöver verkligen få börja jobba snart, känner att när dessa idéerna kommer så kan det inte vara bra.

Och idag var det sommaravslutning på dagis. Alla hade med sig fika, så först skulle man gå poängpromenad, sen skulle alla barnen sjunga och efter det skulle alla fika tillsammans. Poängpromenaden var helt klart inte ordentligt uppstyrd, föräldrarna fuskade öppet genom att hjälpa sina barn med frågorna men inga disciplinära åtgärder vidtogs. dessutom fick alla barn medalj oavsett antal rätt.... Lär ju inte leda till någon större lust att höja prestationen. Sen sjöng alla barnen... Nej just det, ALLA barnen UTOM mitt barn som istället valde att stå och sura en bit bort. Sen var det fika med de andra... Nej just det jag varken hämtar eller lämnar på dagis, har inte varit på ett enda föräldramöte eller andra tillställningar sen Lion började på dagis så jag känner ingen. Men i övrigt var det en väldigt trevlig tillställning

/Johanna som funderar på att kanske försöks dra ner på ironin innan Lion blir så stor att han förstår vad hon säger och blir enormt prestations inriktad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0